Chceš kouřit? Mohlo by tě to stát zub!

skipmenu
ZAJÍMAVOSTI
Může exkuřák kouřit marihuanu?

Česko patří v Evropě k zemím s největším počtem uživatelů konopí. Není proto překvapením, že se na téměř každém našem semináři vyskytne dotaz, jak vyřešit situaci, kdy se dotyčný chce zbavit závislosti na cigaretách, ale zároveň nechce přestat s kouřením marihuany. marihuana

Vedlejší efekty tabákového průmyslu

Když se hovoří o kouření, mluví se především o závažných následcích, které se projevují na susenizdraví člověka. Méně se už hovoří o jiných než zdravotních problémech, které s sebou kouření přináší, jako například pasivní kouření, všudypřítomná agresivní reklama, lži nadnárodních tabákových společností, sociální vykořisťování třetího světa, atd.

Archív zajímavostí >

tomenu

Co se týká přesvědčování mládeže, aby nekouřili, musíte myslet krátkodobě, říkají odborníci z amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (Food and Drug Administration, FDA).

„Přestože většina teenagerů ví o vážných zdravotních rizicích, spojených s kouřením, často si nepřipouštějí, že by tyto dlouhodobé následky někdy postihly přímo je samotné“, řekla komisařka FDA Margaret Hamburg novinářům před tím, než v pondělí představila první antikuřáckou kampaň FDA.

Místo toho se reklamy zaměřují na to, jak kouření ovlivňuje jejich vzhled tím, že jim poškozuje pleť a ničí zuby. Jedna televizní reklama (v článku viz odkaz níže) ukazuje mladíka, jak si v obchodě kupuje krabičku cigaret a doslova zaplatí tak, že si kleštěmi vytrhne zub. „Co stojí balíček cigaret? Tvoje zuby.“, říká průvodní hlas. „Kouření může způsobit vážné onemocnění dásní, které zvyšuje pravděpodobnost, že o ně přijdete."

Ostatní reklamy apelují na touhu mladých po nezávislosti tím, že ukáže, jak potřeba kouřit naopak způsobí život v závislosti. Odpůrci kouření jsou reklamami nadšeni.

"Je to poprvé, kdy federální vláda skutečně využívá stejně kvalitních reklamních agentur a výsledků stejného typu výzkumu, které jsou již po desetiletí využívané tabákovým průmyslem k tomu, aby oslovovali mladistvé“, říká Matthew Myers, který stojí v čele Kampaně pro děti bez tabáku (Campaign for Tobacco-Free Kids). Tentokrát to ale dělají, aby je od užívání tabáku odradily. Několik tabákových společností bylo požádáno o rozhovor, ale odmítly.

Video: dívka hovoří se svou závislostí

Reklamní útok v hodnotě 115 milionů dolarů je zaměřen na teenagery ve věku 12 do 17, kteří jsou v největším nebezpečí toho, stát se závislými na cigaretách z různých důvodů, včetně toho, že jsou z problémových rodin.

"Ve své podstatě chce tato kampaň oslovit děti, které jsou na samém prahu stát se mladými kuřáky," řekla Hamburg. Jedná se o "dospívající, kteří už mají zkušenost a kteří jsou jeden mejdan od toho stát se denními kuřáky".

Video: mladík s nákupem cigaret obětuje vlastní zub

Reklamní kampaň byla spuštěna 11. února 2014 ve 200 obchodech, v rozhlasu, v televizi, v časopisech zaměřených na mládež, na billboardech a na internetu. Bude probíhat po dobu nejméně jednoho roku, řekla Hamburg.

kampan-cigarety

zdroj: http://www.npr.org

tomenu

Forum
Máte dotaz? Chcete se podělit o Váš kuřácký příběh? Přestali jste kouřit díky našemu semináři? Využijte naše fórum, diskutujte, ptejte se.

Kontaktujte nás
Máte dotaz nebo připomínku k webu nebo projektu? Můžete nám napsat na emailovou adresu info@exkuraci.cz nebo využijte kontaktní formulář.